گزارش ارتباط با مشتری؛

وعده دولت برای پشتیبانی از بنگاه های کوچک چه شد؟

وعده دولت برای پشتیبانی از بنگاه های کوچک چه شد؟

بااینکه دولت وعده داده بود که برای پشتیبانی از بنگاه ها بسته های حمایتی ویژه در نظر گرفته تا پرداخت دستمزدها منجر به ریزش نیرو نشود، اما این وعده هنوز محقق نشده است.



به گزارش ارتباط با مشتری به نقل از مهر، اسفند ماه سال ۱۴۰۰ مصوبه افزایش ۵۷.۴ درصدی حداقل دستمزد و ۳۸ درصدی سایر سطوح مزدی به اضافه مبلغ ثابت ۵۱۵ هزار تومان ماهانه ابلاغ گردید. با توجه به این که این میزان افزایش دستمزد طی سالهای قبل سابقه نداشته، صدای انتقاد کارفرمایان در مورد عدم توان بنگاه ها برای پرداخت دستمزد بلند شد.
به دنبال این انتقادات، علی حسین رعیتی فرد معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام نمود که «برای پشتیبانی از بنگاه ها بسته های حمایتی ویژه در نظر گرفته ایم همچون کارگاه های زیر ۱۰ نفر که بسته حمایت بیمه ای پیش بینی شده و آن دسته کارگاه ها و بنگاه هایی که نیروهای کار خودرا تعدیل نکنند از بخشودگی های بیمه ای و مالیاتی تا آخر سال ۱۴۰۱ بهره مند خواهند شد. همین طور برای مساعدت با نقدینگی و تامین مالی کارگاه های کوچک، تسهیلات مالی در نظر گرفته شده است.»
همچنین اصغر آهنی ها عضو کارفرمایی شورای عالی کار نیز گفته بود که «دولت درحال تلاش است که بسته های حمایتی برای کارگاه های کوچک در نظر گرفته شود که بعد از تصویب ابلاغ خواهد گردید.»
بر این اساس، با گذشت ۳۱ روز از فروردین ماه و رسیدن موعد واریز دستمزد کارگران، هنوز وعده های دولت درباب پشتیبانی از بنگاه ها محقق نشده و بنگاه ها هنوز تسهیلات و یا امتیازاتی که قبل از این سوی وزارت کار اعلام شده بود را دریافت نکرده اند.
این در حالیست که باتوجه به وضع نامساعد اقتصاد کشور و افزایش هزینه های جانبی، بنگاه ها خصوصاً بنگاه های کوچک و متوسط در پرداخت دستمزد کارگران با چالش مواجه خواهند شد؛ بدین سبب لازم است دولت هر چه زودتر به وعده های خود درباب پشتیبانی از بنگاه ها جامه عمل بپوشاند.

1401/02/07
18:12:57
0.0 / 5
416
تگهای خبر: اجتماعی , اقتصاد , تسهیلات , تعاون
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳
ارتباط با مشتری
hcrm.ir - تمامی حقوق سایت ارتباط با مشتری متعلق به hcrm است

ارتباط با مشتری

اصول مدیریت و ارتباط با مشتری