در گفت وگو با ارتباط با مشتری مطرح شد

پیگیری مطالبات بجای انتصاب و تغییرات در وزارت کار

پیگیری مطالبات بجای انتصاب و تغییرات در وزارت کار

ارتباط با مشتری: یک کارشناس حوزه کار با اعلان اینکه وزارت کار به فردی با تجربه و آگاه به حوزه روابط کار نیاز دارد، از سرپرست وزارت کار خواست تا به جای انتصاب و تغییر در این وزارتخانه درصدد پیگیری مشکلات و مطالبات جامعه کارگری و بازنشستگان باشد که بخش اعظمی از جامعه هدف این وزارتخانه را می سازند.



ناصرچمنی در گفت و گو با ایسنا، در ارزیابی انتصاب سرپرست جدید وزارت کار و اولویتهای قابل پیگیری در این وزارتخانه توسط وی، اظهار نمود: ایشان با وجود سرپرستی، وظایفی که یک وزیر باید انجام بدهد را می تواند دنبال کند ولی سفارش ما این است که وارد انتصابات نشود و وقت خودرا صرف این مساله نکند.

وی اضافه کرد: مشکلات و مطالبات جامعه کارگری و بازنشستگان با انتخاب و انتصاب فرد جدید از بین نمی رود و باید تلاش نماییم تا این مسایل برطرف شود پس ایشان یا هر فردی که وزیر کار می شود، باید اتفاقات بد و تلخی که طی ۳۰۰ روز اخیر افتاده تکرار نکند و در مقابل اقدامات مثبت را ادامه دهد تا به اتفاقات خوب منجر شود.

این کارشناس حوزه کار اشاره کرد: آقای زاهدی وفا رزومه خوبی دارند ولی باید کار اجرائی ایشان را ببینیم. کسی که وزیر کار می شود باید شناخت کافی از کار وزارت کار و حوزه کار داشته باشد. اصولا برای جنین وارتخانه هایی کسانی انتخاب می شوند که به سیستم کار در آن تجربه نزدیک داشته باشند و انتخاب آقای عبدالملکی نشان داد که هر کسی نمی تواند وزیر کار باشد حتی اگر دنبال جوانگرایی باشیم.

چمنی اظهار داشت: برخی وزارتخانه ها آنقدر مهم و حساس هستند که معتقدم صرف جوانگرایی در آنها ممکنست منطقی و عقلانی نباشد. باید تجربه مند بود و نسبت به حوزه روابط کار و مسایل و مشکلات کارگران و بازنشستگان اشراف کامل داشت.

وی درعین حال سفارش کرد: از شروع آغاز به کار این نگاه در وزارت کار دنبال نشود که همه کسانی که مشغول کارند تاریخ مصرفشان تمام شده و باید نفرات جدید گذاشت بلکه آنها هم سالها در این مجموعه بوده و تجربه کسب کرده اند بنابر این نباید به بهانه تحول در وزارتخانه افراد را تغییر و جابه جا نماییم و افراد بی تجربه را جایگزین نماییم.

به اعتقاد این فعال کارگری، در مدت ۳۰۰ روزی که وزیر سابق کار در این وزارتخانه حضور داشت بجای پرداختن به مسایل اصلی در زمینه کار و کارگران و بازنشستگان، به مباحث حاشیه ای پرداخته شد و باوجود آنکه وزارت کار را به سبب ارتباط گسترده مردم وزارت مردم خطاب می کرد، وقت خودرا درگیر انتصابات و تغییرات در وزارتخانه و زیرمجموعه ها کرد.

چمنی اشاره کرد: هم اکنون ۵۰ درصد جمعیت کشور را کارگران و خانوارهای کارگری می سازند و حدود ۴ میلیون نفر نیز بازنشسته تامین اجتماعی هستند. بنابر این آگاهی به مسایل و مشکلات کارگری و جامعه بازنشسته اهمیت بسیاری دارد.

وی اظهار داشت: از آن طرف انتصابات انجام شده در تامین اجتماعی نیز موجب شد تا تصمیمات چندان درستی در زمینه بازنشستگان گرفته نشود، بااینکه تلاش و نیت این بود که تحولی در سازمان ایجاد شود ولی بحث اشراف به حوزه و گرفتن تصمیمات مناسب می باشد و دیدیم که در بحث افزایش حقوق بازنشستگان، سازمان مصوبه شورای عالی کار را با فشار رسانه ها و تشکل ها پذیرفت وگرنه افزایش ۱۰ درصدی در حقوق بازنشستگان حداقل بگیر اعمال می شد.





منبع:

1401/03/25
23:58:00
0.0 / 5
527
تگهای خبر: اجتماعی , جامعه , كارگر , كارگران
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۴
ارتباط با مشتری
hcrm.ir - تمامی حقوق سایت ارتباط با مشتری متعلق به hcrm است

ارتباط با مشتری

اصول مدیریت و ارتباط با مشتری