دبیر كل مجمع كارآفرینان ایران:
وام صندوق توسعه ملی به شرکت های پیشران اقتصاد تعلق می گیرد

به گزارش ارتباط با مشتری دبیر کل مجمع کارآفرینان ایران اظهار داشت: وام های صندوق توسعه ملی به شرکت های خصوصی و دارای کارکنان بالای هزار نفر می رسد.
به گزارش ارتباط با مشتری به نقل از صدا و سیما، حمیدرضا غزنوی گفت: در مجمع کارآفرینان، شرکتها و کارآفرینانی داریم که بیش از ۴۰ هزار کارمند دارند، اما شرکت هایی را برای دریافت وام های کلان انتخاب می نماییم که می توانند پیشران اقتصاد کشور باشند.
وی افزود: در کشورهایی مانند ژاپن، آلمان، ترکیه و کره جنوبی، سرمایه گذاری اصلی شان روی کارآفرینان بزرگ بخش خصوصی بوده و اقتصاد کشور را در اختیار آنان قرار داده اند، بطوریکه این افراد نیز به ایجاد شرکت های بزرگ خانوادگی اقدام نموده اند و امروز تعدادی از آنها حدود ۵۰۰ هزار نفر نیرو دارند.
این مقام صنفی اشاره کرد: ما باید بنحوی از پیشران ها حمایت نماییم که سبب از میان رفتن بنگاه های کوچک و متوسط و انحصار نشود ضمن این که اقتصاد هم بزرگ شود و در مقابل هر تحریمی، کشور فلج نشود.
وی درباب بازبینی بخشنامه وام گیرنده ها در هیئت دولت اظهار داشت: بازبینی در بخشنامه باید بنحوی اعمال شود که هم قوانین مجلس و هم برنامه هفتم توسعه در آن لحاظ شود پس در آخر سال این بازبینی از طرف مجمع صورت می پذیرد و سال آینده اجرائی می شود.
غزنوی در پاسخ به این پرسش که آیا مجمع کارآفرینان، ضمانت بازپرداخت وام گیرنده ها را می کند اظهار داشت: مجمع کار اقتصادی نمی کند و اعضای آنکه از بزرگترین پیشران های اقتصادی کشور هستند و تعهدشان با صندوق توسعه ملی است و فقط مجمع بستر را برای ارتباط دو طرف فراهم می آورد
غزنوی افزود: متاسفانه تا حالا در کشور به اسطوره ها و پیشران های اقتصادی توجهی نشده و تحقق این مهم نیازمند عنایت ویژه مسئولان، مردم و کارآفرینان است؛ برای اینکه کارآفرینان بزرگ به مثابه لوکوموتیو اقتصاد جامعه اند.
وی همین طور تصریح کرد: در ادوار گذشته و حتی دوره فعلی تحریم ها شاهد بوده و هستیم که پیشران های اقتصادی توانستند ارز وارد کشور کنند، کاری که از صنایع و بنگاه های اقتصادی کوچک و متوسط برنیامد.
این مقام صنفی اظهار داشت: هدف از تدوین این بخشنامه، الگوسازی برای ثروت آفرینی با تاکید بر نقش کارآفرینان، کمک به رشد و تعالی آنان برای توسعه فرهنگ کارآفرینی، کوشش برای تقویت مسئولیت های اجتماعی آنان و ارائه مشوق هایی برای توسعه فعالیت هایشان است.
منبع: hcrm.ir
این مطلب ارتباط با مشتری را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب