یك فعال حوزه كار:

۷۵ درصد رانندگان تاکسی های اینترنتی تحصیلات عالیه دارند

۷۵ درصد رانندگان تاکسی های اینترنتی تحصیلات عالیه دارند

به گزارش ارتباط با مشتری یک فعال حوزه کار با اشاره به اینکه ۷۵ درصد رانندگان تاکسی های اینترنتی دارای تحصیلات عالیه و بالای فوق لیسانس هستند، اظهار داشت: متاسفانه امروز جوانان تحصیلکرده به جای کار در خطوط تولید دو ساعت کار با پراید را ترجیح می دهند و این مسئله از عدم فرهنگسازی در حوزه کار و بها ندادن به مشاغل نشات گرفته است.



علی اصلانی در گفتگو با ایسنا، بر ضرورت فرهنگ سازی در حوزه مشاغل تصریح کرد و اظهار داشت: برای پیشرفت تولید و صنعت داخلی باید به آموزش و فرهنگسازی در حوزه کار روی بیاوریم و دانش آموزان را از دوران ابتدایی استعدادیابی و به سمت مشاغل مورد علاقه هدایت نماییم.

وی اضافه کرد: در گذشته پدران شغل آبا اجدادی خویش را به فرزندان منتقل می کردند و این شغل نسل به نسل و شاید ۳۰ سال ادامه می یافت، ولی به تدریج این رویه تغییر یافت و تمایل به ادامه شغل پدری کمرنگ شد چون به فرهنگ کار بها ندادیم.

چرا جوان تحصیلکرده دوساعت کار با پراید را ترجیح می دهد؟

این فعال حوزه کار با اشاره به اینکه ۷۵ درصد رانندگان تاکسی های اینترنتی دارای تحصیلات عالیه و بالای فوق لیسانس هستند، اظهار نمود: متاسفانه چون در زمینه مشاغل فرهنگ سازی نمی نماییم و مطابق با علم روز و مشاغل جدید پیش نمی رویم، در همان مشاغل سنتی باقی مانده ایم.

اصلانی خاطرنشان کرد: چرا یک جوان تحصیلکرده با مدرک لیسانس و فوق لیسانس حاضر نیست با ماهی ۴ میلیون تومان حقوق در خط تولید کار کند و دو ساعت کار با پراید را ترجیح می دهد؟ چون آموزش نداده ایم و فرهنگسازی نکرده ایم در نتیجه شغل هایی که ثبات ندارند و غیرمولد هستند در جامعه رونق گرفته است در حالیکه باید به تمام شغل ها ارزش قائل شویم.

قهرمان سازی در فیلمها را به سمت مشاغل کاذب بردیم

وی بر لزوم نقش رسانه در آموزش و ترویج فرهنگ کار تصریح کرد و اظهار داشت: قهرمان سازی در فیلمها را به سمت شغل های کاذب بردیم در حالیکه یک کشاورز یا تراشکار هم می تواند قهرمان باشد، وقتی یک خانه ۵۰۰۰ متری و ماشین خارجی نشان می دهیم و زندگی ایده آل را تبلیغ می نماییم جوانان تحصیلکرده هم توقع دارند و دنبال پشت میزنشینی می روند.

اصلانی در انتها اظهار داشت: امروز سازمان آموزش فنی و حرفه ای درحال تعریف استانداردهای شغلی متناسب با مشاغل آینده است، چون بازار کار ما درحال پوست اندازی است و از ظهور مشاغل جدید تأثیر می پذیرد.





منبع:

1401/05/16
21:47:11
0.0 / 5
395
تگهای خبر: آموزش , استاندارد , بازار , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱
ارتباط با مشتری
hcrm.ir - تمامی حقوق سایت ارتباط با مشتری متعلق به hcrm است

ارتباط با مشتری

اصول مدیریت و ارتباط با مشتری