امضای تفاهم نامه پژوهشی و آموزشی دانشگاه تهران و مجمع کارآفرینان


امضای تفاهم نامه پژوهشی و آموزشی دانشگاه تهران و مجمع کارآفرینان

به گزارش ارتباط با مشتری، دبیر کل مجمع کارآفرینان ایران و رئیس دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران تفاهمنامه همکاری مشترک در زمینه های آموزشی، پژوهشی، مشاوره ای و خدمات علمی امضا کردند.


به گزارش ارتباط با مشتری به نقل از مجمع کارآفرینان ایران، همکاریهای پژوهشی در حوزه های مسایل حقوقی، قانونی و جامعه شناختی کارآفرینی، همکاری پژوهشی در زمینه کارآفرینان بزرگ جهان و کارآفرینی در کشورهای پیشرفته، همکاری در زمینه بازبینی قوانین موجود و تدوین قوانین جدید کارآفرینی و همکاری در زمینه رساله کارشناسی ارشد و رساله دکتری در موضوعات کارآفرینی بخشی از محورهای این همکاری است. در ابتدای این نشست که در دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران برگزار شد، حمیدرضا غزنوی، دبیرکل مجمع کارآفرینان ایران ضمن اشاره به پیشینه این نهاد خصوصی و مردم نهاد، اظهار داشت: این مجمع در سال ۹۲ و با همراهی و حمایت تولیدکننده های داخلی به وجود آمد. مجمع برای عضویت کارآفرینان دو شرط داشت: یکی این که شرکت کاملاً خصوصی باشد و دیگر این که بیشتر از یک هزار نیروی کار داشته باشد که حدود ۵۰ تولیدکننده چنین شرایطی را داشتند و به عضویت مجمع درآمدند. دبیرکل مجمع کارآفرینان ایران در ادامه ضمن اشاره به مطالعات انجام شده در این مجمع و بررسی تطبیقی شیوه پیشرفت کشورهای دیگر، اضافه کرد: مطالعات و پژوهش های مجمع در رابطه با کشورهای توسعه یافته و همینطور کشورهایی که در دو دهه گذشته به رشد چشم گیری در صنعت دست پیدا کردند، نشان داده است که در همه این کشورها حمایت هایی از پیشران ها و پیش گامان کارآفرینی صورت گرفته و نتیجه این حمایت ها هم رشد صنعت و اقتصاد این کشورها بوده است. در کشورهایی مانند آلمان در برنامه های مشخص و پنج ساله حوزه های مختلف صنعتی را بعنوان پیشران مشخص و معرفی می کردند و حمایت های لازم را از این پیشران ها به عمل آوردند که نتیجه آن رشد اقتصاد این کشور بوده است. در ایران باآنکه روندهای حمایتی آغاز و گام هایی برداشته شده اما همچنان مسائل و مشکلات پیش پای کارآفرینان فراوان است. وی در ادامه ضمن اشاره به عضویت افراد خوش نام صنعت و کارآفرینی در هیات مدیره این مجمع، در رابطه با ضرورت همکاری این مجمع و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اظهار داشت: تجربه نشان داده است که شکنندگی اقتصاد کشور ما به علت کارشکنی های دشمنان و همچنان تحریم های ظالمانه، بالا است و یکی از اساسی ترین راه های مقابله با این شکنندگی، فعالیت پیشران های اقتصادی و صاحبان صنایع است. در چنین شرایطی ضروریست که چتر حمایتی مناسبی جهت کمک به این کارآفرینان ایجاد شود که اگر این اتفاق رخ دهد، اساسا شاهد رشد اقتصاد کشور خواهیم بود. در ادامه یداللهی با استقبال از همکاری این دانشکده با مجمع کارآفرینان ایران بر لزوم گسترش این همکاری ها تصریح کرد و اظهار داشت: دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران با جهت گیری های و سیاست های کلی مجمع کارآفرینان همدل و همراه می باشد و این تفاهمنامه را گام مهمی برای بهبود و گسترش این فعالیت ها می داند. او با تکیه بر این که آموزش در حوزه کارآفرینی یکی از لزوم های مهم امروز جامعه ایران است، افزود: دانشکده کارآفرینی و مجموعه ما علاقه مند است که با همکاری مجمع در زمینه های آموزش و همینطور کارهای پژوهشی همکاری داشته باشد. ساخت ویدیو و مستندهای آموزشی از زندگی کارآفرینان یکی از سرفصل های همکاری خواهد بود و این محتوا قابلیت تبدیل به دروس آموزشی این دانشکده و در حالت کلی تر آموزش عموم جامعه را خواهد داشت. یداللهی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به زنجیره تأمین شرکتهای عضو مجمع کارآفرینان هم اظهار داشت: زنجیره تأمین شرکتهای عضو مجمع می تواند یکی دیگر از زمینه های همکاری باشد که دانشکده ما می تواند در این بخش نقش آموزشی و همینطور شناسایی و معرفی شرکت ها در این حوزه را ایفا کند. بخش پایانی این نشست هم به امضای تفاهمنامه همکاری اختصاص داشت که در آن دو طرف از عزم خود برای اجرایی کردن مفاد این تفاهمنامه سخن گفتند و تاکید داشتند که این تفاهمنامه ضمن اجرا در دو سال آینده، در سالهای آتی هم امکان تمدید داشته باشد. شایان ذکر است که بر مبنای متن این تفاهمنامه، مبحث اصلی آن همکاری در زمینه های آموزشی، پژوهشی، مشاوره ای و خدمات علمی است. در رابطه با مدت زمان تفاهمنامه هم در ماده سه آمده است که این تفاهمنامه از تاریخ امضای نمایندگان دانشکده کارآفرینی و مجمع کارآفرینان ایران به مدت دو سال با حسن انجام کار معتبر است که با توافق طرفین قابل تمدید خواهد بود.


منبع:

1401/06/14
23:35:00
0.0 / 5
695
تگهای خبر: آموزش , اقتصاد , تولید , جامعه
این مطلب ارتباط با مشتری را می پسندید؟
(0)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۵
ارتباط با مشتری
hcrm.ir - تمامی حقوق سایت ارتباط با مشتری متعلق به hcrm است

ارتباط با مشتری

اصول مدیریت و ارتباط با مشتری
مشتریان وفادار، سرمایه بی‌انتهای شما