نیاز ۲۲ هزار میلیارد تومانی راه آهن رشت- آستارا برای تکمیل

نیاز ۲۲ هزار میلیارد تومانی راه آهن رشت- آستارا برای تکمیل

به گزارش ارتباط با مشتری، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، راه آهن رشت- آستارا را مهم ترین پروژه ریلی کشور دانست که به ۲۲ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و اظهار داشت: این خط ریلی تکمیل کننده کریدور شمال به جنوب است و ایران را به ریل آذربایجان، روسیه و اروپای شرقی متصل می کند.


به گزارش ارتباط با مشتری به نقل از ایسنا، خیرالله خادمی در رابطه با وضعیت راه آهن رشت- آستارا و حضور کشور روسیه در این پروژه اظهار نمود: این خط ریلی ۱۶۴ کیلومتر طول دارد و به علت وجود زمینهای کشاورزی، حدود ۵۰ درصد مسیر به راه اندازی پل نیاز دارد که برای ۵۲ کیلومتر آن طراحی پل انجام شده است.
وی این خط ریلی را نیازمند سرمایه گذاری سنگینی دانست و اظهار داشت: یکی از گره های این پروژه تملک اراضی مسیر است چون که سرتاسر این پروژه زمینهای کشاورزی پرارزش وجود دارد و به ۲۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تملک این اراضی نیاز است. علاوه بر این ۲۰ هزار میلیارد تومان هم برای راه اندازی پروژه مورد نیاز است که برای تأمین آن باید از منابع داخلی و خارجی استفاده نماییم و مجموع هزینه های این پروژه ۲۲ هزار میلیارد تومان می شود.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با اشاره به اینکه هم اکنون کشور روسیه برای سرمایه گذاری و راه اندازی این پروژه اعمال آمادگی کرده، اضافه کرد: در کنار تلاش ها جهت استفاده از منابع خارجی، از جانب وزیر راه و شهرسازی هم پیگیری هایی برای تأمین اعتبار از منابع خاص داخل کشور در حال انجام می باشد.
خادمی اظهار نمود: در مسافرت رئیس جمهور ایران به مسکو و جلسات مشترک با رئیس جمهور روسیه، تمایل به حضور این کشور در پروژه رشت- آستارا بیشتر بود. به دنبال مذاکرات انجام شده، تیم های کارشناس روسی از این مسیر بازدید و مشخصات فنی پروژه را دریافت نمودند که قرار شد طی زمان بندی یک ماهه نتایج آنرا اعلام کنند تا در رابطه با نحوه ساخت به تفاهم برسیم.
به قول خادمی، روسیه باید نحوه کمک مالی روسیه در این پروژه را مشخص نماید که از راه وام دولتی، سرمایه گذاری مشترک یا فاینانس است.
برپایه گزارش وزارت راه، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور راه آهن رشت- آستارا را یک پروژه کلیدی و راهبردی دانست که شبکه ریلی کشور را تکمیل می کند و می تواند عواید زیادی از راه ترانزیتی برای آینده کشور ما داشته باشد. پیشبینی می شود با عنایت به این که مسیر رشت- آستارا بهترین کریدور حمل ونقلی بین جنوب شرق آسیا به سمت اروپای شرقی و روسیه است، جذب بار سنگینی داشته باشد و مقدار زیادی از کالاهایی که بین روسیه و هند یا اروپای شرقی و هند در حال انجام می باشد، جذب نماید.
خادمی تصریح کرد: ازاین رو راه اندازی این پروژه هم به نفع ایران و هم به نفع حمل و نقل بین المللی است و هم حمل بین المللی کالا را متحول می کند و هم می تواند زمینه را جهت استفاده از خاک ایران بعنوان یک مسیر ترانزیتی بار فراهم آورد.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اظهار داشت: با وجود هزینه ۸۰۰ میلیون یورویی تکمیل راه آهن، معطل روسیه نمی مانیم و همزمان درحال پیگیری تأمین اعتبار از سایر منابع هستیم.
وی تصریح کرد: راه آهن رشت- آستارا مهم ترین پروژه ریلی کشور بوده که تکمیل کننده کریدور شمال به جنوب است و ایران را به ریل آذربایجان، روسیه و اروپای شرقی متصل می کند.




منبع:

1401/08/06
13:58:59
0.0 / 5
397
تگهای خبر: شركت , كشور , هزینه , وام
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۴
ارتباط با مشتری
hcrm.ir - تمامی حقوق سایت ارتباط با مشتری متعلق به hcrm است

ارتباط با مشتری

اصول مدیریت و ارتباط با مشتری