یك كارشناس مسكن توضیح داد

چرا باید وزارت راه و شهرسازی تفکیک شود؟

چرا باید وزارت راه و شهرسازی تفکیک شود؟

به گزارش ارتباط با مشتری، خوزستان عضو هیات مدیره کانون انبوه سازان با تأکید بر اهمیت تفکیک وزارت راه و شهرسازی اظهار داشت: در وضعیت فعلی اگر وزارت راه و شهرسازی تفکیک شود اساسا شرایط بهتری در دو حوزه مسکن و راه در کشور خواهیم داشت.



فرشید پورحاجت در گفت و گو با ایسنا، درباب تفکیک وزارتخانه راه و شهرسازی اظهار داشت: زمانی همه موافق کوچک شدن دولت و کاهش تصدی گری دولت در کارهای اقتصادی بودند و بدین جهت وزارتخانه هایی مثل و راه و شهرسازی با یکدیگر ادغام شد اما حالا باید این واقعیت را پذیرفت که آنچه رخ داده صحیح نبوده و دراین زمینه موفق عمل نشده است.

وی اضافه کرد: یکی از با اهمیت ترین دلایلی که شاید بتوان به این عدم موفقیت در ادغام وزارتخانه های راه و شهرسازی نسبت داد، تعدد ماموریت هایی است که به این وزارتخانه محول شده و شرایط را به نحوی پیش برده است که امروز باردیگر خیلی از کارشناسان موافق تفکیک وزارت راه از مسکن و شهرسازی هستند.

عضوهیات مدیره کانون انبوه سازان با اعلان اینکه در وضعیت فعلی اگر وزارت راه و شهرسازی تفکیک شود اساسا شرایط بهتری در دو حوزه مسکن و راه در کشور خواهیم داشت، اظهار داشت: در زمینه شهرسازی با وجود همه کوشش های انجام شده اما باید اظهار داشت که شرایط شهرسازی و تولید مسکن در کشور اصلا شرایط مساعدی نیست و شاید یکی از با اهمیت ترین علل این مساله عریض و طویل بودن وزارتخانه راه و شهرسازی است.

پورحاجت عنوان کرد: کمبود تولید مسکن در کشور نشات گرفته از سیاست های کلانی است که باید در مجموعه وزارت راه و شهرسازی درباب آنها برنامه ریزی و تصمیم گیری شود اما شاهد چنین اتفاقی در این مجموعه نیستیم.

وی با اشاره به عملکرد نامطلوب وزارت راه و شهرسازی در زمینه بازآفرینی شهری اظهار داشت: در زمینه بازآفرینی شهری برنامه های مختلفی دنبال شده است اما با وجود این که قرار بوده در این برنامه ها همه سکونتگاه های ناایمن بازآفرینی و احیا شوند و شرایط شهرسازی مطلوبتر شود، چنین مساله ای رخ نداده است و حتی در مناطقی که وضعیت بهتر بوده نیز حالا گرفتار چالش هستیم.

عضو هیات مدیره کانون انبوه سازان با تأکید بر اهمیت تفکیک وزارت راه و شهرسازی اظهار داشت: سازمان ها، شرکتها و بخش های بسیار مختلفی در زیر مجموعه حوزه فعالیت وزارت راه و شهرسازی وجود دارد که یک وزیر باید درگیر فعالیت همه آنها باشد و این کار را بسیار دشوار می کند و تفکیک وزارت راه و شهرسازی می تواند به کاهش ماموریت های وزارتخانه کمک نماید.

پورحاجت افزود: بیش از ۲۵ معاونت و سازمان فقط در زمینه مسکن زیر مجموعه وزارت راه و شهرسازی و شخص وزیر هستند. همین طور ۳۱ استان وجود دارد که هر کدام یک مدیرکل با مشکلات مختلف دارند. دراین زمینه باید پذیرفت که یک وزیر شرایط بسیار سختی را برای مدیریت و فعالیت دراین زمینه دارد و بدین جهت تفکیک وزارت راه و شهرسازی لازم است.




1401/08/17
09:23:00
0.0 / 5
361
تگهای خبر: اقتصاد , تولید , شركت , كشور
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۱
ارتباط با مشتری
hcrm.ir - تمامی حقوق سایت ارتباط با مشتری متعلق به hcrm است

ارتباط با مشتری

اصول مدیریت و ارتباط با مشتری