بدهی حمل و نقل ریلی، به سبب تصدی گری راه آهن است

بدهی حمل و نقل ریلی، به سبب تصدی گری راه آهن است

ارتباط با مشتری: دبیر انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی درباره ی بدهی های حمل و نقل ریلی اظهار داشت که این بدهی ها به سبب تصدی گری راه آهن است و اگر رویکرد مدیرعامل راه آهن و وزیر راه این باشد که این تصدی گری را حفظ کنند، این بدهی برای آیندگان هم انباشته خواهد شد.


سبحان نظری در گفت و گو با ایسنا درباره ی نقش بودجه عمومی کشور در خرج های حمل و نقل ریلی بیان کرد: بخش راه آهن دولتی تصدی گر است و تصدی زیادی در زمینه حمل و نقل ریلی دارد و هنوز ۷۹ درصد ناوگان لوکوموتیو کشور در اختیار راه آهن است که راندمان اندکی هم دارد؛ در این شرایط، بودجه عمومی تحمل خرج های حمل و نقل ریلی را ندارد.
وی افزود: باتوجه به راندمان پایین در شیوه دولتی، طبق مقرات و قوانین از حدود ۱۵ سال قبل، راه آهن موظف بوده مالکیت تمام ناوگان ریلی را شامل واگن و لوکوموتیو باری و مسافری، به بخش خصوصی منتقل کند؛ اما این کار را نکرده و در طول این مدت با شیوه دولتی مدیریت شده است.
دبیر انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی اشاره کرد: اگر همین لوکوموتیوها برای بخش خصوصی باشد، اساسا راندمان بیشتری داشته و سودده می شود، در آن صورت به بودجه عمومی اتکا ندارد و با بودجه خصوصی مدیریت می شود. الان در دولت بودجه ای برای تعمیر این لوکوموتیوها در زمینه مسافری و حمل و نقل ریلی وجود ندارد. تنها چاره ممکن این است که اینها به بخش خصوصی واگذار شود.
نظری با اعلان اینکه بخش خصوصی علاقمند است که حمل و نقل ریلی را در اختیار بگیرد، اضافه کرد: زودبازده ترین کاری که راه آهن می تواند کند این است که لوکوموتیوهای زمین گیر را تعمیر کند، در کشورهای دیگر هم اینطور نیست که لوکوموتیو و واگن را در ۲۰ سالگی دور بیندازند، بلکه تا جای ممکن از این دستگاهها استفاده می نمایند. در اروپا هم واگن ها و لوکوموتیوهای ۴۰ ساله بازسازی می شود و و باردیگر از آنها استفاده می نمایند.
وی با اعلان اینکه صنایع فولادی با گلوگاهی مواجهند که مشتاقند در زمینه حمل و نقل ریلی سرمایه گذاری کنند؛ اظهار داشت: راه آهن می تواند به زودبازده ترین روش ممکن با کمک همین صنایع فولاد، واگن ها و لوکوموتیوها را تعمیر کند. راه آهن می تواند به مدیریت حمل و نقل بپردازد و نه تصدی گری؛ بودجه اش را هم بخش خصوصی دارد می تواند تزیق کند.
دبیر انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی درباره ی بدهی هایی که حمل و نقل ریلی دارد، توضیح داد: تحلیل ما در بخش خصوصی این است که بدهی هایی که از دولت قبل مانده به سبب تصدی گری راه آهن است؛ اگر رویکرد مدیرعامل راه آهن و وزیر راه این باشد که این تصدی گری را حفظ کنند و بدتر این که آنرا بالا برند، این بدهی برای آیندگان هم انباشته خواهد شد.



1401/08/29
14:33:40
0.0 / 5
383
تگهای خبر: بودجه , شركت , كشور
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲
ارتباط با مشتری
hcrm.ir - تمامی حقوق سایت ارتباط با مشتری متعلق به hcrm است

ارتباط با مشتری

اصول مدیریت و ارتباط با مشتری