مدیرعامل شركت گسترش صنایع ریلی ایران:

ایرید نیاز به واردات سوزن ریلی را در کشور رفع کرده است

ایرید نیاز به واردات سوزن ریلی را در کشور رفع کرده است

به گزارش ارتباط با مشتری، آذربایجان شرقی مدیرعامل شرکت گسترش صنایع ریلی ایران(ایرید) با تأکید بر اینکه این شرکت اولین و تنها تولید کننده سوزن ریلی در کشور است. اظهار داشت:  ˮایریدˮ توانسته است تا نیاز به واردات سوزن ریلی کشور را رفع کند.


محمد متقی پور یکشنبه، نهم بهمن ماه در نشست خبری، اظهار داشت: شرکت ایرید قبل از سال ۱۳۷۶ زیرمجموعه شرکت ماشین سازی تبریز بوده اما در این سال از این شرکت جدا شده و به تولید مستقل سوزن پرداخته است.
به گزارش ارتباط با مشتری به نقل از ایسنا، وی ادامه داد: حالا در شبکه ریلی سطح کشور در مجموع تعداد ۸۰۰۰ سوزن فعال است که قریب به ۳۰۰۰ عدد از آن توسط ایرید تولید شده است. این شرکت حالا توان تولید ۹۰۰ سوزن در سال را داشته و برنامه داریم تا ظرفیت تولید را به ۱۰۰۰ سوزن در سال برسانیم.
وی با اشاره به اینکه تولید سوزن ریلی به مشتری و درخواست بازار بستگی دارد، اظهار داشت: عمده مصرف کننده محصولات سوزن ریلی ایرید، دولت و شرکت راه آهن جمهوری اسلامی، شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، سازمان های قطار شهری، شرکت های معدنی و فولادی و بنادر هستند.
متفی پور اضافه کرد: در سال قبل حدود ۳۰۰ سوزن بنا بر درخواست مشتری در کشور تولید کردیم و امسال برنامه تولید ۳۵۰ سوزن را داشته و سال آینده نیز ۴۵۰ سوزن برمبنای قراردادها تولید می نماییم.
وی اشاره کرد: شرکت ایرید تامین کننده نزدیک به ۱۰۰ درصد سوزن موردنیاز متروهای اصفهان، قم، مشهد، تبریز و کرمانشاه بوده و بیش از ۴۰ درصد سوزن مترو تهران را نیز تامین کرده است.
وی درباب تاریخچه تولیدات این شرکت، تشریح کرد: این شرکت ابتدا با همکاری شرکت فرانسوی معروف مبادرت به مونتاژ قطعات سوزن کرده و در این دوره انتقال تکنولوژی تولید سوزن نیز انجام می گرفت اما به مرور زمان بحث بومی سازی قطعات مطرح شده و با گسترش تحریم ها، شرکت خارجی در سال ۹۷ بطور کامل همکاری خودرا با ما قطع کرد و از آن سال به بعد، ایرید به تنهایی آغاز به تولید سوزن داخلی کرد.
مدیرعامل شرکت گسترش صنایع ریلی ایران با اشاره به ممنوع شدن واردات سوزن ریلی از دو سال گذشته، اظهار داشت: حالا ۷۰ درصد قطعات تولید سوزن داخلی سازی شده و ۳۰ درصد باقی قطعات را از خارج تامین می نماییم. برای افزایش سهم بومی سازی نیز شرکت اقداماتی را انجام می دهد.
وی اشاره کرد: توان مهندسی مجموعه در حدی است که می توانیم انواع سوزن ها را طراحی نماییم. قبل از این، طراحی هر سوزن در خارج از کشور ۲۰ هزار یورو هزینه داشت و هشت تا یک سال زمان می برد اما این روند حالا توسط ایرید انجام می گیرد.
وی اضافه کرد: سوزن های تولیدی برمبنای سرعت شبکه ریلی کشور برای سرعت ۱۶۰ کیلومتر بوده و با ارتقای تکنولوژی، سوزن های سرعت بالا را تولید می نماییم.
متقی پور درباب تفاوت سوزن های داخلی و خارجی، اظهار داشت: هر سوزن وارداتی با امکانات ناقص حدود ۶۰ هزار یورو قیمت دارد اما قیمت سوزن بومی با امکانات کامل از حدود یک میلیارد تا دو میلیارد تومان هزینه دارد.
وی با تأکید بر اینکه سوزن های تولیدی در ایرید قابل رقابت با شرکت های اروپایی است. اضافه کرد: ایرید یک شرکت سهامی خاص بوده که ۹۵ درصد سهام آن متعلق به موسسه صندوق پس انداز کارکنان راه آهن بوده و پنچ درصد سهامدار شخصی هستند.
وی با اشاره به اینکه یکی از چالش های بزرگ تولید سوزن در ایرید، عدم وصول مطالبات از دولت می باشد، اظهار داشت: بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان مجموع مطالبات شرکت از دولت می باشد.
مدیرعامل شرکت گسترش صنایع ریلی ایران درباب خبر تولید سوزن توسط شرکت ذوب آهن اصفهان، اظهار داشت: شرکت ایرید، قبل از این با بومی سازی دانش تولید سوزن ریلی توانسته نیاز به واردات محصول را رفع کند.
وی اشاره کرد: با وجود اینکه واردات سوزن ممنوع شده است اما تعدادی از شرکت های تجاری مجوز تولید سوزن گرفته اند و به اسم قطعات سوزن، اجزای کامل سوزن را وارد کرده و خودرا تولیدکننده سوزن معرفی می کنند. حتی یکی از این شرکت ها، اواخر در مناقصه یکی از متروهای کشور به عنوان تولیدکننده سوزن حضور داشت و حتی برنده شد.
در ادامه خبرنگاران از کارخانه این شرکت واقع در منطقه صنعتی قراملک تبریز بازدید کردند.





1401/11/10
10:02:27
0.0 / 5
350
تگهای خبر: بازار , تولید , شركت , صنعت
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳
ارتباط با مشتری
hcrm.ir - تمامی حقوق سایت ارتباط با مشتری متعلق به hcrm است

ارتباط با مشتری

اصول مدیریت و ارتباط با مشتری