گزارش تشكری هاشمی از سفر ۱۰ روزه به چین اعلام شد

از ساخت تنها هشت واگن مترو در چین و تولید مابقی واگن ها در تهران تا دود شدن بی دود در پایتخت

از ساخت تنها هشت واگن مترو در چین و تولید مابقی واگن ها در تهران تا دود شدن بی دود در پایتخت

به گزارش ارتباط با مشتری، رییس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به قرارداد 791 واگن مترو در چین، اظهار داشت: تنها هشت دستگاه واگن مترو در چین ایجاد می شود و مابقی واگن ها در تهران تولید خواهد شد.


به گزارش ارتباط با مشتری به نقل از ایسنا، جعفر تشکری هاشمی امروز در صحن علنی شورای شهر تهران به بیان گزارشی از سفر اخیرش به همراه شهردار تهران و مدیران مربوطه به چین پرداخت و با اعلان اینکه با تاکید رییس شورای شهر، بنده به همراه هیات اعزامی به چین رفتم، اظهار داشت: قرار شد در این سفر بنده به نمایندگی از اعضای شورای شهر موضوعات در رابطه با حمل و نقل را پیگیری کرده و گزارشی را در این خصوص به شورای شهر ارائه بدهم.
وی با اعلان اینکه مقصد اول سفر ما به چین، پکن بود، افزود: ما در این سفر به شهرهای مختلف سفر کردیم و از کارخانه ها و صنایع آنها بازدید کردیم.
تشکری هاشمی با اعلان اینکه در همایش توسعه تجارت سخنرانی داشتم و قرار شد که از سرمایه گذاران دعوت شود که به تهران سفر کنند، اظهار داشت: همین طور در نشست یک کمربند – یک جاده حضور داشته و با مسئولان مختلفی که در این جلسه حضور داشتند فرصت های مشارکت در راه جاده ابریشم مورد بررسی قرار گرفت.

همکاری بین تهران و پکن برای توسعه گردشگری
این عضو شورای شهر تهران با اشاره به جلسه ای با شهردار پکن، تاکید کرد: در امتداد توسعه همکاری ها و خواهرخواندگی تهران و چین قرار شد همکاریهای بیشتری برای توسعه گردشگری بین این دو شهر صورت بگیرد.
وی با اشاره به برگزاری جلسه با یکی از شرکت های تولید کننده خودرو های بدون راننده و پیک های موتوری در چین اضافه کرد: این وسایل بدون راننده جابجایی مسافر و بار را انجام می دادند که البته این مساله در کشور ما زود است اما می توان این مساله را مورد توجه قرار داد.

آمادگی شرکت چینی برای تولید اتوبوس های ۱۸ متری و ۲۴ متری
تشکری هاشمی همین طور با اشاره به بازدیدش به همراه شهردار تهران و هیات همراه از شرکت تولید کننده اتوبوس های برقی با تأکید بر این که این اتوبوس ها با یک دفعه شارژ می توانند ۴۰۰ کیلومتر تردد داشته باشند و تا هشت سال هم تضمین داشتند، اظهار داشت: این در حالیست که شاید اتوبوس های داخلی ما هشت سال هم قدمت فعالیت نداشته باشند و قیمت این اتوبوس ها یک دوم برابر اتوبوس های تولید داخلی است. به شکلی که اتوبوس های دیزلی را هشت میلیارد تومان می خریم در حالی که اتوبوس های برقی را با ۱۰ میلیارد تومان می توان خریداری کرد و این در حالیست که شرکت سازنده چینی بزرگترین کارخانه تولید کننده اتوبوس دنیاست و اتوبوس های مختلفی تولید می کند و آمادگی همکاری با ایران را داشت تا بتواند اتوبوس های ۱۸ متری و ۲۴ متری تولید نماید.
وی با اشاره به این که در مسافرت ۱۰ روزه به چین قرارداد ۶۳۰ دستگاه واگن به ۷۹۱ دستگاه ارتقاء یافت، اظهار داشت: برخی مصاحبه کردند که چرا تولید واگن داخلی سازی نمی شود؟ باید پاسخ دهم که به جز هشت واگن مابقی واگن ها در ایران تولید می شود و به غیر از شرکت واگن سازی تهران، هیچ شرکت دیگری تولید کننده واگن متروی شهری نیست و طبق توافقات، ۵۵ درصد تولید واگن های مترو با توان مهندسین ایرانی صورت خواهد گرفت، یعنی قطعات در ایران تولید می شود و پس از آن روی قطار مونتاژ می شود و حتی در نشست ها قرار شد نخستین سری قطارها بجای ۲۳ ماه ۱۲ ماه دیگر به دست ما برسد که این مهم با پیگیری معاون حمل و نقل شهرداری تهران حاصل شد.

انتقال تکنولوژی ساخت بوژی به ایران
وی با اشاره به این که با انتقال تکنولوژی ساخت بوژی به ایران کشورمان به یکی از تولید کنندگان بوژی تبدیل می شود، اظهار داشت: اما تولید چرخ در ایران مقرون به صرفه نیست؛ چونکه ما سالانه ۲۰۰۰ چرخ مصرف می نماییم و به علت اقتصادی نبودن این چرخ ها در داخل کشور تولید نمی شوند.

بازدید از شرکت تولید کننده ساختمان های پیش ساخته و تولید کننده بزرگترین پل معلق دنیا در چین
وی با اعلان اینکه در شهر ژوژو از شرکت تولید کننده تراموا بازدید کردیم و منجر به این شد که در ایران در مورد موضوع ساخت تراموا بیشتر دقت نماییم و ابعاد مختلف این پروژه را در نظر بگیریم، اضافه کرد: ما از شرکت تولید کننده ساختمان های پیش ساخته و همین طور تولید کننده بزرگترین پل معلق دنیا بازدید کردیم و باید تاکید کنم اگر بتوانیم کاری را در ایران با سرعت و باکیفیت انجام دهیم نباید بترسیم.

می توان الگوی ساختمان های پیش ساخته را برای تامین سالیانه یک میلیون مسکن در نظر گرفت
بگفته این عضو شورای شهر تهران، مدیریت زمان می تواند به ما کمک نماید که پروژه ها زودتر به ثمر بنشیند و می توان الگوی ساختمان های پیش ساخته را برای تامین سالیانه یک میلیون مسکن در ایران در نظر گرفت.

جمع آوری تمامی موتورسیکلت های بنزینی در چین

موتورهای بنزینی هشت برابر موتورهای یورو۲ آلودگی تولید می کنند
تشکری هاشمی با اشاره به این که ۱۱ سال قبل به پکن سفر کردم و این شهر پر از دود بود، اما امروز مشکل آلودگی هوای پکن و سایر شهرها به طور کامل رفع شده بود، اظهار داشت: کارهای فوق العاده ای در این شهرها صورت نگرفته است و چند اقدام اساسی توانسته مشکل شان را حل کند که نخستین اقدام آنها جمع آوری تمامی موتورسیکلت های بنزینی بود؛ چونکه موتورهای بنزینی هشت برابر موتورهای یورو۲ آلودگی تولید می کنند و این در حالیست که قیمت موتورهای برقی و بنزینی خیلی کم است و بنظر می رسد که باید تصمیم انقلابی در این خصوص بگیریم و امیدواریم در بودجه سال آینده در این خصوص تصمیمات خوبی بگیریم.

خودروهای برقی هم قیمت خودرو های تولید داخل هستند
وی با اعلان اینکه خودرو های برقی هم قیمت خودرو های تولید داخل هستند، اظهار داشت: از یک شرکت بازدید کردیم که روزانه ۱۲۰۰ خودروی برقی باکیفیت تولید می شود و بصورت مادام العمر باطری خودروهایش را تضمین می کرد و جالب است که قیمت این خودرو با قیمت خودرو دنا برابری می کرد.

بدهی انباشته ایران خودرو به بالای ۹۰ همت رسیده است

فکری به حال آلودگی هوا و کیفیت خودرو ها بکنیم

در تمام پکن خودرو های غیر برقی اجازه تردد در همه محلات را نداشتند
وی با تکیه بر این که این آمارها باید خودروسازان داخلی را بیدار کند، اظهار داشت: شنیده ام که بدهی انباشته ایران خودرو به بالای ۹۰ همت رسیده است و باید فکری به حال آلودگی هوا و کیفیت خودرو ها بکنیم؛ چونکه در تمام پکن خودرو های غیر برقی اجازه تردد در همه محلات را نداشتند و تعداد جایگاه های شارژ خودرو در سطح شهرها بسیار زیاد بود.
وی با اعلان اینکه گاهی اوقات وحشت داریم که به گذشته برگردیم، اضافه کرد: پیرمردهای جلسه می دانند که دوچرخه جزء لاینفک زندگی بود، اما متأسفانه تنها از مدرنیته حذف دوچرخه را یاد گرفتیم و این در حالیست که در پکن استفاده از دوچرخه بسیار زیاد بود و موجب تأسف است که یک شرکت دانش بنیان با دوچرخه های اشتراکی اش وارد شهر شد؛ اما اجازه فعالیت به آن داده نشد و ما بی دود را تبدیل به دود کردیم و حالا هزاران دوچرخه زیر آفتاب درحال از میان رفتن هستند.
وی با اشاره به بازدیدشان از مرکز کنترل ترافیک در چین، اظهار داشت: سیستم های هوشمند و کنترل شهر بی نظیر بود بطوریکه در یک مرکز ۲۹۰ هزار دوربین کنترل می شد و امیدواریم در تهران نیز شرکت کنترل ترافیک روزی به این جایگاه برسد و مسئله جالب این است که در شهر شیامن چین یک بزرگراه طبقاتی بود که در یک طبقه از این بزرگراه تنها اتوبوس های برقی پر ظرفیت در امتداد مدیریت سفر اجازه تردد داشتند و بنظر می رسد ما نیازمند تصمیم های انقلابی، سیاست های تشویقی و بازدارنده را در امتداد کاهش آلودگی هوا و ترافیک تهران هستیم.
به گزارش ارتباط با مشتری به نقل از ایسنا، مهدی چمران نیز با اعلان اینکه باید از الان به فکر آینده باشیم، تاکید کرد: امیدوار هستم قرارداد ۷۹۱ واگن به ۱۰۵۰ واگن برسد تا بتوانیم شاهد تحقق برنامه های حمل و نقلی باشیم.
وی با اعلان اینکه اگر اتوبوس های برقی وارد شهر شود اساسا در مدیریت سفر در تهران بسیار اثرگذار می باشد، اظهار داشت: سازندگان اتوبوس داخلی نیز بصورت قطره چکانی ماهی ۵۰ اتوبوس می دهند.



1402/08/14
12:44:26
0.0 / 5
206
تگهای خبر: اقتصاد , بودجه , تولید , زندگی
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۵
ارتباط با مشتری
hcrm.ir - تمامی حقوق سایت ارتباط با مشتری متعلق به hcrm است

ارتباط با مشتری

اصول مدیریت و ارتباط با مشتری