معاون حمل و نقل و ترافیك شهرداری تهران مطرح كرد

4 خاصیت واگن ملی مترو

4 خاصیت واگن ملی مترو

به گزارش ارتباط با مشتری، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درباره ی پروسه ساخت واگن ملی مترو اظهار داشت: قانون برنامه ششم توسعه، شهرداری تهران را مکلف کرده تا با کمک معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مسیری را برای داخلی سازی واگن های مترو شروع کند که این مهم با همکاری دولت و مدیریت شهری صورت گرفت و ایده ای تحت عنوان پلت فرم واگن ملی مترو پایه گذاری شد.


به گزارش ارتباط با مشتری به نقل از ایسنا و بنابر اعلام روابط عمومی و امور بین الملل معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران؛ محسن هرمزی از تشکیل کارگروه واگن ملی مترو آگاهی داد و اضافه کرد: در متروی تهران، کارگروهی را با حضور ۵ شرکت تولیدکننده شامل گروه مپنا، جهاد دانشگاهی، شرکت صدرا فن، شرکت تیوان ترمز و شرکت واگن سازی تهران تشکیل شد و ۲۵ شرکت دانش بنیان نیز در این پروسه کمک کردند که این همکاری منجر به تولید نخستین رام قطار هفت واگنه مترو تحت عنوان قطار ملی مترو شد.
وی درباب پلت فرم قطار ملی مترو که در دوره گذشته مدیریت شهری و در بهار ۱۴۰۰ رونمایی گردید، تاکید کرد: آن قطار، تست نشده بود و قطعاتی را از سایر قطارها جدا کرده و به هم متصل کرده بودند و مدیریت شهری در این دوره، عزم خودرا جزم کرد تا پروژه قطار ملی مترو را به ثمر برساند و به این منظور، ابتدا باید اسنادِ طراحی تولید شده و فرآیند تست ناظر به این اسناد، انجام می شد.
برای تولید قطار ملی مترو هزار ساعت تست در ۱۶ مرحله انجام شد
معاون شهردار تهران با اشاره به این که ۱۶ مرحله تست مختلف وجود داشت که باید انجام می شد که هیچ یک از این مراحل در رونمایی قبلی انجام نشده بود و امکان تولید انبوه آن وجود نداشت، اظهار داشت: بااینکه رونمایی قبلی تا حدی نمایشی بود اما اصل و اساس آن ایده و تشکیل کارگروه و پیش بردن پروژه، کار بزرگ و درستی بود که باید به تولید انبوه منجر می شد.
هرمزی با اعلان اینکه برای رسیدن به تولید انبوه، نیاز بود که انجام تست ها، مدارک طراحی و نقصها پروژه را تکمیل نماییم، اشاره کرد: در دو سال گذشته، این اتفاق مهم افتاد و ۱۶۱ سند در تمام زیربخش های واگن ملی مترو، تولید و بیش از هزار ساعت تست انجام شد و در نهایت، با همکاری شرکت های داخلی توانستیم نخستین رام قطار ملی مترو را تولید نماییم.
وی با بیان این که در ایران کارخانه های واگن سازی برای قطارهای بین شهری داشتیم اما در عرصه تولید واگن متروی شهری، فقط بدنه را ساخته و تزئینات داخلی را انجام می دادیم، اشاره کرد: به عبارتی، غیر از فلزکاری و ورق کاری بدنه، اتفاق دیگری نمی افتاد و در سیستم های رانش، ترمز و بوژی، ساخت درها و... به خارج وابسته بودیم.
به زودی در تولید واگن مترو خودکفا می شویم
معاون شهردار تهران با اشاره به این که در جریان ساخت واگن ملی مترو، برمبنای پلتفرمی که طراحی کردیم، برای هر ۵ شرکت، وظیفه خاصی پیش بینی شد، اظهار داشت: برای مثال، تولید سیستم بوژی را شرکت مپنا، سیستم رانش را جهاد دانشگاهی، سیستم ترمز و ساخت درها را شرکت تیوال ترمز، سیستم تهویه را شرکت صدرا فن و در نهایت، مونتاژ، ساخت و تولید قسمتی از بوژی، بدنه و فریم را نیز شرکت واگن سازی تهران بر عهده گرفتند.
بنابر اعلام روابط عمومی و امور بین الملل معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، هرمزی با اعلان اینکه در طراحی واگن ملی مترو، دانش ساخت را بومی سازی کردیم و از ۲۵ تا ۳۰ درصد در واگن های اولیه به بالای ۸۵ درصد تولید داخل برسانیم تا جایی که در آینده، کشور از واردات واگن بی نیاز خواهد شد، اشاره کرد: بومی سازی تولید واگن مترو، آثار و فواید زیادی دارد که مهم ترین آنها این است که کشور را در حوزه تولید واگن خودکفا می کند.
وی با تکیه بر این که واگن ملی مترو از چهار خاصیت مهم برخوردار است، اشاره کرد: این چهار خاصیت شامل دانش بنیان بودن و طراحی توسط متخصصان داخلی، کاهش میزان ارزبری از ۸۰ درصد به ۳۰ درصد، توانایی تبدیل ایران به صادرکننده واگن مترو و خدمات فنی و مهندسی مربوطه و ایجاد حدود ۱۲ هزار شغل مستقیم در سال اول و افزایش چشم گیر آن در سالهای بعد است.




منبع:

1402/09/03
18:20:15
0.0 / 5
213
تگهای خبر: تولید , خدمات , دانشگاه , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۴
ارتباط با مشتری
hcrm.ir - تمامی حقوق سایت ارتباط با مشتری متعلق به hcrm است

ارتباط با مشتری

اصول مدیریت و ارتباط با مشتری