ربیعی در اجلاس حقوق شهروندی:

باید از نیازمحوری به حق محوری برسیم

باید از نیازمحوری به حق محوری برسیم

ارتباط با مشتری: وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: بر مبنای اجرای منشور حقوق شهروندی باید زبان گفت وگویمان با مردم را از نیازمحوری به حق محوری تغییر دهیم، هر شهروند باید بتواند حقوق خویش را كسب كند.



به گزارش ارتباط با مشتری به نقل از ایسنا، علی ربیعی در نخستین اجلاس ملی گزارش پیشرفت ها و راهكارهای رفع موانع تحقق حقوق شهروندی كه با حضور رییس جمهور و وزرای كابینه دولت دوازدهم برگزار شد، اظهار نمود: باید زبان گفت وگو با مردم را از نیازمحوری به حق محوری تغییر دهیم. هر شهروند باید بتواند حق خویش را كسب كند. وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی از جنبه های مختلفی با منشور حقوق شهروندی در ارتباط است. این وزارتخانه از صدمه دیدگان اجتماعی تا ثروت آفرینان روز گذشته و امروز و سالمندان را در بر می گیرد.

وی با اشاره به جایگاه حقوق شهروندی، تصریح كرد: سند كار شایسته نه تنها بعنوان یك سند، بلكه بعنوان میثاق حقوق شهروندی در دستور كار قرار گرفت. ما در وزارتخانه تلاش كردیم تا مساله حقوق و عدم تبعیض در میان مردم را دنبال كنیم. همینطور در مناصب مختلف این وزارتخانه از سطوح معاونان تا مدیران كل تلاش كردیم از اقوام و مذاهب گوناگون بهره ببریم.

وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی ادامه داد: تلاش كردیم تا بر اشتغال كسانی كه فرصت نابرابر دارند تمركز كنیم ازاین رو برنامه های اشتغال روستایی و عشایر را در دستور كار قرار دادیم. همینطور توانمند شدن برای كاریابی، سر زدن به زندان ها و پادگان ها و روستاها، همینطور ساماندهی كارهایی همچون كوله بری را دنبال كردیم.
در بخش دیگری از این گزارش ربیعی اظهار نمود: مقابله با قراردادهای سفید امضا و نگرانی از قراردادهای كار، كوشش برای تساوی حقوق و تولید حقوق شهروندی از بنیادی ترین اموری است كه در این دوره دنبال خواهیم كرد.
وی همینطور اظهار داشت: حق فعالیت صنفی در وزارتخانه در طول سه سال قبل دنبال شده است. بعضی از تشكل های صنفی حدود سه سال وقت از ما گرفت تا به انجام برسند.
ربیعی با اشاره به اعتراضات كارگری، بیان كرد: ساختار نظام مشاركتی و معنا دادن به شركا باعث شد تا تشكل های كارگری، كارآفرینی و بهزیستی در دولت تدبیر و امید رشد داشته باشند. كارگران برای نخستین بار توانستند راهپیمایی كرده، تجمع قانونی داشته باشند و اعتراضات خویش را بگویند. ما معتقدیم كه نهادهای صنفی از اركان حقوق شهروندی است.
وی سپس اظهار داشت: بزرگ كردن حوزه عمومی همچون كارهایی است كه برای گسترش جامعه مدنی دنبال خواهیم كرد. در این راستا به اورژانس اجتماعی جهت تضمین حقوق شهروندی توجه ویژه ای كرده ایم. اورژانس اجتماعی برای رسیدگی به مشكلات كودكان، زنان و سالمندان صدمه دیده فعال می باشند.
وزیر كار، رفاه و تعاون اظهار داشت: حقوق بهره مندی از زندگی سالم را با استفاده از غربال گری دنبال می كنیم تا كودكان معلول كاهش یابند. این كار 80 تا 90 درصد در مناطق محروم صورت گرفته است. از جانب دیگر با عرضه وعده های گرم غذایی در مهد كودك ها به هزار روز نخست زندگی كودكان توجه كردیم تا در آینده زندگی بهتری داشته باشند.
ربیعی ادامه داد: زبان گفت وگو از نیازمحوری بر حق محوری را باید تغییر دهیم. مسائل اجتماعی از سیاست زدگی باید جدا شوند. باید حقوق شهروندی به نحوی نهادینه شود تا همه مردم از آن بهره مند شوند.





1396/09/29
16:49:21
5.0 / 5
4400
تگهای خبر: كارگر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳
ارتباط با مشتری
hcrm.ir - تمامی حقوق سایت ارتباط با مشتری متعلق به hcrm است

ارتباط با مشتری

اصول مدیریت و ارتباط با مشتری