گفت وگوی اجتماعی بهترین روش جلب مشاركت مردم

گفت وگوی اجتماعی بهترین روش جلب مشاركت مردم

ارتباط با مشتری: رییس موسسه كار و تامین اجتماعی، گفت وگوی اجتماعی را ابزاری برای مشاركت مردم دانست و اظهار داشت: مشاركت مردم می تواند هزینه های عمومی را كم كند، مناسبات اجتماعی را بهبود بخشد و فاصله بین دولت و مردم را بكاهد.


به گزارش ارتباط با مشتری به نقل از ایسنا، محمدرضا سپهری امروز در نشست تخصصی «گفت وگوی اجتماعی سه جانبه»، اظهار نمود: اهمیت مبحث گفت وگوهای اجتماعی به حدی است كه نقش و مشاركت مردم در حل خیلی از چالش ها و مشكلات اثرگذار می باشد و باعث كاهش هزینه های عمومی و تسریع در روند توسعه كشور می گردد.

وی اضافه كرد: شایسته ترین روش جلب مشاركت مردم گفت وگو با استفاده از نهادهای عمومی، مشاركت فعال، تعامل و احترام به افكار عمومی است.

رییس موسسه كار و تامین اجتماعی گفت وگوی اجتماعی هدف از گفت وگوی اجتماعی را دستیابی به توافق بر اساس منافع مشترك دانست و اظهار داشت: هدف از گفت وگوی اجتماعی دستیابی به توافق برپایه منافع مشترك و نه مواضع مشترك، چراكه وقتی صحبت از مواضع می نماییم، دیگر هدف خویش را محقق نمی نماییم.

سپهری تصریح كرد: در گفت وگوی اجتماعی ممكن است كه ضرر كوتاه مدتی را متقبل شویم یا این كه منافع مان پیش رود، اما به هرحال در گفت وگوی سه جانبه اجتماعی این یك اصل است كه باید دو قدم به پس و دو قدم به جلو برداریم تا به منافع مشترك برسیم.

وی در انتها اظهار نمود: كشور برای رفتن به سمت توسعه باید روی منافع ملی پیش برود، بنابراین فرآیند مذاكره و مشاوره و تبادل نظر برای دستیابی به توافق بر اساس منافع مشترك باید در دستور كار قرار گیرد و تبادل اطلاعات بین نمایندگان دولت، كارگران و كارفرمایان باید به وجود آید تا از دل آن گفت وگوی اجتماعی حاصل شود.

سه جانبه گرایی، چشم انداز یك برنامه استراتژیك است
نایب رییس كانون عالی انجمن های صنفی كارفرمایان كشور هم معتقد می باشد هرچه تعداد تشكل های بیشتری داشته باشیم سطح رضایت در جامعه بالاتر می رود.
حمیدرضا سیفی در نشست تخصصی گفت وگوهای اجتماعی، اظهار نمود: در صورتی كه تعداد تشكل ها افزایش یابد توسعه محقق می گردد. البته افزایش تعداد تشكل ها ارتباطی با توسعه ندارد، بلكه این ساماندهی تشكل هاست كه باعث توسعه می گردد چون تعداد بالای تشكل ها حتی می تواند برای جامعه مشكل ساز باشد، بنابراین رویكرد ما باید ساماندهی تشكل ها باشد.
وی با بیان این كه اتاق بازرگانی، اتاق تعاون و اتاق اصناف سه تشكل دولتی هستند، اظهار داشت: ضلع چهارم تشكل ها، كانون عالی كارفرمایان است كه یك تشكل خصوصی است، بنابراین توانمندتر شدن این حوزه در اقتصاد كشور اثرگذار می باشد.
به اعتقاد نایب رییس كانون عالی انجمن های صنفی كارفرمایان ضعیف ترین تشكل های اقتصادی از نظر اقتصادی و تشكیلاتی و حمایتی تشكل های كارگری هستند ولی با تصمیمات شایسته می توان آنها را تقویت كرد.
سیفی با تاكید بر این كه تشكل ها می توانند با تاكید بر ظرفیت های خود به ایجاد شغل در كشور كمك كنند، اضافه كرد: چشم انداز یك برنامه استراتژیك سه جانبه گرایی است. وقتی می خواهیم موضوعی را مدیریت نماییم باید سه جانبه گرایی داشته باشیم در غیر این صورت موفق نخواهیم شد.
وی تصریح كرد: برای تولید باور تشكلی باید سه جانبه گرایی ما واقعی شود. ما می خواهیم سه جانبه گرایی اتفاق بیفتد ولی در ظاهر و شكل اش در حالیكه هرچه از محتوای اصلی فاصله بگیریم جامعه لطمه آن را خواهد دید.
نایب رییس كانون عالی انجمن های صنفی كارفرمایان در انتها اضافه كرد: در قانون بهبود فضای كار ساماندهی تشكل ها را داشتیم اما در وزارت كار ساماندهی به صورت هرمی كه وزارتخانه تعریف كرده هنوز اتفاق نیفتاده است، بنابراین امیدواریم تفكر حاكم بر این سیستم به سمت تشكل گرایی و ساماندهی و تقویت واقعی تشكل ها برود.




1396/11/24
13:56:15
5.0 / 5
4770
تگهای خبر: كارگر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳
ارتباط با مشتری
hcrm.ir - تمامی حقوق سایت ارتباط با مشتری متعلق به hcrm است

ارتباط با مشتری

اصول مدیریت و ارتباط با مشتری