مركز آمار اعلام كرد:

نرخ بیكاری زمستان ۱۳۹۶ به ۱۲ و یك دهم درصد رسید

نرخ بیكاری زمستان ۱۳۹۶ به ۱۲ و یك دهم درصد رسید

ارتباط با مشتری: بررسی روند تغییرات نرخ مشاركت اقتصادی كل كشور نشان داده است كه این شاخص، نسبت به فصل مشابه در سال قبل (زمستان۱۳۹۵)، ۰.۸ درصد افزایش و نسبت به فصل گذشته (پاییز۱۳۹۶)، ۰.۴ درصد كاهش داشته است.



به گزارش ارتباط با مشتری به نقل از مهر، مركز آمار ایران نرخ بیكاری زمستان سال قبل را ۱۲.۱ درصد اعلام نمود. بررسی روند تغییرات نرخ مشاركت اقتصادی كل كشور نشان داده است كه این شاخص، نسبت به فصل مشابه در سال قبل (زمستان۱۳۹۵)، ۰.۸ درصد افزایش و نسبت به فصل گذشته (پاییز۱۳۹۶)، ۰.۴ درصد كاهش داشته است.
نتایج طرح آمارگیری نیروی كار زمستان ۱۳۹۶ منتشر گردید. بررسی نرخ بیكاری افراد ۱۰ ساله و بیش تر نشان داده است كه ۱۲.۱ درصد از جمعیت فعال (شاغل و بیكار)، بیكار بوده اند. بررسی روند تغییرات نرخ بیكاری كل كشور نشان داده است كه این شاخص، نسبت به فصل مشابه در سال قبل (زمستان ۱۳۹۵)، ۰.۴ درصد كاهش و نسبت به فصل گذشته (پاییز ۱۳۹۶) ۰.۲ درصد افزایش داشته است.
درزمستان ۱۳۹۶، ۳۹، ۷ درصد جمعیت ۱۰ ساله و بیش تر از نظر اقتصادی فعال بوده اند، یعنی در گروه شاغلان یا بیكاران قرار گرفته اند. بررسی روند تغییرات نرخ مشاركت اقتصادی كل كشور نشان داده است كه این شاخص، نسبت به فصل مشابه در سال قبل (زمستان۱۳۹۵)، ۰.۸ درصد افزایش و نسبت به فصل گذشته (پاییز۱۳۹۶)، ۰.۴ درصد كاهش داشته است.
نرخ بیكاری جوانان ۲۹- ۱۵ ساله هم از آن حكایت می كند كه ۲۵.۲ درصد از جمعیت فعال ۲۹- ۱۵ ساله بیكار بوده اند. این شاخص در میان زنان نسبت به مردان و در نقاط شهری نسبت به نقاط روستایی بیش تر بوده است. بررسی روند تغییـرات نرخ بیكاری جوانان ۲۹-۱۵ ساله نشان داده است كه این شاخص هم نسبت به فصل مشابه در سال قبل ۰.۳ درصد كاهش و نسبت به فصل قبل۰.۲درصد افزایش پیدا كرده است.
بررسی سهم اشتغال ناقص نشان داده است كه در زمستان ۱۳۹۶، ۱۱، ۵ درصد جمعیت شاغل، به دلایل اقتصادی (فصل غیركاری، ركود كاری، پیدا نكردن كار با ساعت بیش تر و…) كم تر از ۴۴ ساعت در هفته كار كرده و آماده برای انجام كار اضافی بوده اند. این در شرایطی است كه ۳۶.۴ درصد از شاغلین ۱۵ ساله و بیش تر، ۴۹ ساعت و بیش تر در هفته كار كرده اند.
بررسی اشتغال در بخش های عمده فعالیت اقتصادی نشان داده است كه بخش خدمات با ۵۲.۱ درصد بیش ترین سهم اشتغال را به خود مختص كرده است. در مراتب بعدی بخش­های صنعت با ۳۲.۶ درصد و كشاورزی با ۱۵.۳ درصد قرار دارند.
خاطر نشان می سازد اطلاعات نتایج طرح مذكور به­صورت تفصیلی به­زودی در درگاه ملی آمار به نشانی www.amar.org.ir قابل دسترس خواهد بود.

1397/01/24
14:49:16
5.0 / 5
5161
تگهای خبر: اشتغال , اقتصاد
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۴
ارتباط با مشتری
hcrm.ir - تمامی حقوق سایت ارتباط با مشتری متعلق به hcrm است

ارتباط با مشتری

اصول مدیریت و ارتباط با مشتری