ترفندهای شركت های هواپیمایی برای كاهش هزینه پرواز

ترفندهای شركت های هواپیمایی برای كاهش هزینه پرواز

به گزارش ارتباط با مشتری شركت های هواپیمایی ترفندهای مختلفی را برای كاهش هزینه های پرواز به كار می برند.


به گزارش ارتباط با مشتری به نقل از ایسنا، از دهه ۱۹۸۰ به بعد، با ارزان تر شدن پرواز، سازمان های بودجه بندی به دنبال راه های جدید و خلاقانه ای برای حذف خدمات غیرضروری از پروازهای هوایی بودند. در ادامه ۹ استراتژی كه ایرلاین ها برای كاهش هزینه های شان در پیش می گیرند را با هم مرور می كنیم:
كاهش وزن
سوخت، یك سوم هزینه ایرلاین ها را تشكیل می دهد؛ هر یك كیلوگرم كاهش مصرف سوخت، هزینه های سالانه سوخت هواپیماها را به میزان ۱۰۰ دلار می كاهد. ایرلاین ها راهكارهای جالبی برای كاهش مصرف سوخت هواپیماها در پیش می گیرند؛ ایرلاین فرانسوی Air Mediterranee اخیرا هواپیماهای ایرباس A۳۲۱ خویش را به صندلی های باریك Expliseat مجهز كرده كه از تیتانیوم و فیبر كربن ساخته شده اند و وزن شان فقط ۳.۹ كیلوگرم است؛ یعنی هشت كیلوگرم كمتر از صندلی های Recaro معمولی. ناوگان هوایی كم هزینه هندی GiAir فقط از مهمانداران زن استفاده می نماید كه به صورت میانگین ۱۰-۱۵ كیلوگرم سبك تر از مردان هستند. Ryanair، چهار سال قبل از برنامه هایی برای چاپ مجله های داخلی خود بر روی برگه های باریك تر و در نتیجه سبك تر اطلاع داد.
حداكثر استفاده از فضای موجود
سازمان های بودجه بندی تمام تلاش شان را می كنند تا تعداد مسافران یك پرواز را به حداكثر برسانند. بوئینگ های جدید ۷۳۷ MAX ۲۰۰ مجهز به توالت های كوچكی هستند كه دیواره اطاقك شان خم شده تا هواپیما، صندلی های بیشتری درخود جای دهد. Spirit Airlines میله كوتاه جدیدی در صندلی هایش تعبیه كرده تا اندازه آنها را به ۷۱ سانتی متر كم كند. كاهش كیسه پشت صندلی ها و نحوه تعبیه سینی به شركت آلمانی لوفتانزا امكان داده در هواپیماهای ایرباس A۳۲۰ تعداد صندلی ها را از ۱۵۰ به ۱۶۸ عدد برساند و ظرفیت صندلی های هر هواپیما را ۱۲ عدد بیشتر كند.
هزینه بار
در زمان رزرو بلیط، شما می توانید تعاد بسته ها و چمدان هایی كه احتیاج به چك-این دارند و مجبورید برای آنها هزینه بپردازید را ذكر كنید. هزینه بار اضافی از یك ایرلاین به ایرلاین دیگر متفاوت می باشد و به كلاس بلیط شما بستگی دارد اما معمولا برای هر كیلوگرم بار اضافی، ۱۵-۲۰ دلار هزینه دریافت می شود. اضافه بار بخشی از پدیده ای است كه هزینه های فرعی نامیده می شود و ایرلاین ها سود زیادی از آن به جیب می زنند. در آمریكا، ناوگان هوایی خیلی كم هزینه Spirit Airlines بیشتر از یك سوم كل سودش را از همین بارها به دست می آورد.
سرگرمی های ضمن پرواز
نصب سیستم های سرگرمی پشت صندلی گران است، این سیستم ها احتیاج به هزینه دائمی دارند و به وزن هواپیما اضافه می كنند. در نتیجه ایرلاین ها علاقه زیادی به حذف آنها دارند.
فرودگاه های ارزان تر
یك فرودگاه بزرگ و پرزرق و برق در مركز شهری فعال، هزینه زیادی بر دوش صاحبانش می گذارد. اگر هواپیماها بتوانند از فرودگاه های ارزان تر پرواز كنند، برای شركت ها یك برد به حساب می آید؛ حتی اگر این فرودگاه وسط ناكجا باشد و خدمات چندان عالی برای رفت و آمد به داخل شهر نداشته باشد.
قیمت گذاری پویا
معمولا قیمت بلیط ها از كم آغاز می شود و با نزدیك شدن زمان پرواز و كمتر شدن صندلی های در دسترس، كم كم افزایش می یابد. اگر رزرو بلیط را برای لحظ آخر بگذارید، مجبورید تا سه برابر بیشتر از مسافری كه سه ماه پیش همین پرواز را رزرو كرده پول بپردازید. شركت های هواپیماهایی ارزان قیمت، از تكنولوژی قیمت گذاری دینامیك یا پویا استفاده می نمایند كه به آنها امكان می دهد بیشترین سود را كسب كنند.
هواپیماها به مقصدهای خیلی دورافتاده و پرت پرواز نمی كنند
ایرلاین های ارزان قیمت بیشتر روی مسیرهای محبوب كار می كنند كه تقاضای زیادی دارند و همین مسیرها را با هزینه بسیار كمتری در مقایسه با ایرلاین های فول سرویس انجام دهند.
استفاده از اتوبوس
به جای استفاده از پل های هوایی برای رساندن مسافران به داخل هواپیما، ناوگان های ارزان قیمت ترجیح می دهند هواپیماها را در جایگاه های دورتر پارك كنند و مسافران را با اتوبوس به هواپیما برسانند؛ چون كه گزینه ارزان تری است.
ترمینال های بدون تجملات
پارك كردن هواپیما در یك ترمینال جدید پر زرق و برق، هزینه بسیار گزافی برای ایرلاین ها به دنبال دارد و آنها معمولا از ترمینال های خودشان كه از بلوك های سیمانی با توالت های كمتر و صندلی های كمتر تشكیل شده، استفاده می نمایند.
منابع:
https: //www.businessinsider.com
https: //www.worldairlineawards.com
https: //www.edreams.com
https: //www.slideshare.net
https: //airandspace.si.edu



1398/05/14
13:57:20
5.0 / 5
3135
تگهای خبر: بودجه , خدمات , شركت , قیمت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳
ارتباط با مشتری
hcrm.ir - تمامی حقوق سایت ارتباط با مشتری متعلق به hcrm است

ارتباط با مشتری

اصول مدیریت و ارتباط با مشتری