اهمیت مدیریت استرس در فضای کسب وکار

اهمیت مدیریت استرس در فضای کسب وکار

به گزارش ارتباط با مشتری، یک کارشناس حوزه کسب و کار اظهار داشت: برای مدیریت کسب و کار و بازاریابی باید بتوانیم یک فضای امن برای جلب اعتماد مشتری ایجاد نماییم که منجر به دریافت خدمات یا خرید محصولی شود.



به گزارش ارتباط با مشتری به نقل از مهر، سید صدرالدین نجاتی گیلانی، کارشناس حوزه کسب و کار در رابطه با راهکارهایی برای مدیریت کسب و کار و بهبود آن در برنامه ای تلویزیونی اظهار داشت: هنگامی که مدل کسب و کار را آماده کردیم، در گام بعدی باید خویش را آماده سازیم. برای تحقق این امر لازم است که شخصیت و مهارت خویش را به خوبی بشناسیم. در واقع ما باید قبول نماییم که شروع یک کسب و کار، فرهنگ زندگی ما را تغییر می دهد.
وی اضافه کرد: کسب و کار جدید تمرکز می طلبد. در کنار آن مثبت دیدن و پیگیری لازم است. هر کسب و کاری اثری دارد که نباید کارآفرینان مغلوب آنها شوند. این امور احتیاج به مدیریت دارد. همینطور باید توقعات در سطح معقولی نگه داریم. مدیریت اشتباه این موضوع، باعث دلسردی می شود.
نجاتی گیلانی افزود: کارآفرین باید اعتماد به خویش را افزایش داده و روابط را مدیریت کند. با شروع کسب و کار، روابط ما پیچیده تر می شود. باید این را در نظر داشته باشیم که مشتری های ما یک روز ناراحت و عصبانی هستند و نباید این احساسات را به فضای دیگر منتقل کرد.
این کارشناس حوزه کسب و کار اظهار داشت: برخی اعتقاد دارند که خوب سخن گفتن به معنای مهارت در فروشندگی است. اما آن چه منجر به خرید مشتری و دریافت خدمات می شود، ایجاد یک فضای امن برای جلب اعتماد مشتری است. ما باید در عقیده های خود انعطاف داشته باشیم و نسبت به چیزهایی که بر خلاف تصورات ما است، واکنش دفاعی نداشته باشیم.
وی اظهار نمود: استرس در فضای کسب و کار، انگیزه ما را کم و نگرش را نسبت به بازار منفی می کند؛ ازاین رو باید مدیریت تحول را بعنوان یک اصل در سبک زندگی جدید در نظر بگیریم.
به گفته این کارشناس حوزه کسب و کار حدود ۱۲ مهارت کلیدی همچون مذاکره و مدیریت استرس در فضای کسب و کار وجود دارد که باید آنها را تقویت کرد.
نجاتی گیلانی در انتها اظهار داشت: ارتباط گرفتن باید قوی باشد که بتوانیم بازاریابی نماییم. پس از آن باید هزینه و بودجه خویش را مدیریت نماییم و در کنار آن کارکنان و نیروی انسانی به خوبی مورد هدایت قرار گیرند. بعضی می گویند نسل جدید در فضای کار بی تجربه و ناآگاه هستند، در صورتیکه شاید این ما هستیم که هنوز زبان آنها را نیاموخته ایم و نتوانسته ایم ارتباطی سازنده برقرار نماییم.


منبع:

1402/07/21
14:28:22
0.0 / 5
277
تگهای خبر: بازار , بودجه , خدمات , زندگی
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۴
ارتباط با مشتری
hcrm.ir - تمامی حقوق سایت ارتباط با مشتری متعلق به hcrm است

ارتباط با مشتری

اصول مدیریت و ارتباط با مشتری