نیمی از اهداف قانون بهبود محیط کسب و کار محقق شد

نیمی از اهداف قانون بهبود محیط کسب و کار محقق شد

به گزارش ارتباط با مشتری، مرکز پژوهش های اتاق ایران، میزان اجرای احکام قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار در سال ۱۴۰۱ را ۵۹.۴۴ درصد و میزان دستیابی به اهداف این قانون را ۵۷.۰۶ درصد برآورد کرد.



به گزارش ارتباط با مشتری به نقل از مهر، مرکز پژوهش های اتاق بازرگانی ایران سومین گزارش «پایش اجرای قانون بهبود مستمر محیط کسب وکار» در ارتباط با سال ۱۴۰۱ را منتشر نمود که مهم ترین یافته های این گزارش در ادامه آمده است.
- رقم شاخص کل اجرای احکام ۵۳ گانه قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار معادل ۵۹.۴۴ درصد به دست آمده که نسبت به سال ۱۴۰۰ (۶۴.۱۵)، بیشتر از ۵ واحد درصد کاسته شده است.
- شاخص کل دستیابی به اهداف ۱۴ گانه قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار معادل ۵۷.۰۶ درصد به دست آمده که نسبت به سال ۱۴۰۰ (۵۸.۱۵) بیشتر از یک درصد افت کرده است.
- رقم شاخص کل اجرای احکام ۵۳ گانه قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار در قسمت حاکمیت (دستگاه های اجرایی) معادل ۵۱.۰۳ درصد، در قسمت خصوصی و تعاونی (اتاق ها) معادل ۷۸.۷۳ درصد و در قسمت مشترک (شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی) معادل ۷۷.۱۶ درصد بوده است که به ترتیب از کاهش ۳.۵، ۳.۷ و ۱۳.۱ واحدی در مقادیر عملکرد آنها نسبت به سال ۱۴۰۰ حکایت دارد و کاهش شاخص کل اجرای احکام در قسمت مشترک کاملا محسوس است.
- در گزارش سال ۱۴۰۱ میزان اجرای احکام شماره ۴، ۲۰، ۲۲، ۲۵، ۲۹، ۳۱، ۳۵، ۴۳ و ۴۸ با مقدار ۱۰۰ درصد، بیشترین مقدار را نشان داده است.
- در مقابل، میزان اجرای احکام شماره ۲۶ «قرار گرفتن مصوبات شورای گفتگو در دستور کار هیأت وزیران ظرف مدت ۳۰ روز» و شماره ۳۴ «تشکیل سازمان نظام مشاوره مدیریت» (صفر درصد) و شماره ۴۶ «پیش بینی وجه التزام قطع برق، یا گاز یا خدمات مخابرات در هنگام قرارداد با واحدهای تولیدی» و شماره ۴۷ «تمهید خرید بیمه نامه پوشش دهنده خسارات ناشی از قطع برق یا گاز برای واحدهای تولیدی توسط شرکتهای عرضه کننده برق و گاز» (۲۳.۶۶ درصد)، کمترین مقدار را نشان می دهند.
- میزان دستیابی به هدف شماره ۳ «شفاف سازی اطلاعات و آمار مورد نیاز فعالان اقتصادی» دارای بیشترین مقدار (۸۷.۸۹ درصد) و دستیابی به هدف شماره ۱۴ «جبران خسارت فعالان اقتصادی ناشی از اتخاذ تصمیم های دولت در زمینه قطع خدمات برق، گاز و مخابرات» دارای کمترین مقدار (۲۳.۶۶ درصد) بوده است.
- فعالان اقتصادی و خبرگان حوزه کسب و کار شرکت کننده در نظرسنجی پایش قانون (۹۴ شخص حقیقی و حقوقی)، میزان اجرا و تحقق اهداف ۳۰ حکم از احکام ۵۳ گانه قانون را معادل ۴۳.۹۱ درصد اعلام نموده اند.
- از بین ۱۷ دستگاه اجرایی یا نهادی که به صورت مستقیم در این قانون برای آنها وظایف و احکامی تعریف شده و با آنها مکاتبه به عمل آمده بود؛ فقط ۱۰ دستگاه و نهاد نسبت به ارسال پاسخ نامه و یا اطلاعات مورد نیاز در چارچوب جداول درخواستی و یا تهیه گزارش عملکرد، اقدام نمودند.
برای مطالعه متن کامل این گزارش به اینجا رجوع کنید.

1402/11/11
12:51:22
0.0 / 5
227
تگهای خبر: اقتصاد , تعاون , تولید , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۲
ارتباط با مشتری
hcrm.ir - تمامی حقوق سایت ارتباط با مشتری متعلق به hcrm است

ارتباط با مشتری

اصول مدیریت و ارتباط با مشتری