سبزاندیشی، عاملی كلیدی در پایداری مشاغل

سبزاندیشی، عاملی كلیدی در پایداری مشاغل

ارتباط با مشتری: خراسان رضوی هوای گرم همیشه روز خوبی در خارج از خانه را رقم می زند اما هیچ کس توجه نمی کند که افزایش دما موجب ذوب شدن قطب شمال با سرعتی ترسناک می شود. همه ما عاشق استیک برای شام هستیم، اما منکر این هستیم که دامداری منجر به جنگل زدایی جنگل های بارانی آمازون می شود.


به نقل از بیزینس، مصرف بیش از پیش منابعی که ما استفاده می نماییم موجب تغییر اوضاع شده است. این مصرف برای جهان سناریویی به وجود آورده است که در آن خشکسالی های شدید و موج های گرمایی ازیک طرف، بارندگی زیاد و طوفان ها از جانب دیگر کل کشورها را نابود می کند.
در کنار این فاجعه ها، مدیریت پسماند خطر دیگری است که باید با آن کنار بیاییم. زباله ها برای دفن شدن و سوزاندن به کشورها دیگر صادر می شوند. زیست فناوری، جنگل زدایی و آلودگی خاک و آب های زیرزمینی را تحت فشار قرار داده است اما همچنان اقیانوس ها به مفهوم واقعی کلمه مملو از زباله هستند.
بااین حال ما تمایل داریم که همه این اتفاقات خارج از خانه خودرا نادیده بگیریم برای اینکه متاسفانه اقلیم با آب وهوا متفاوت می باشد. هنگام لذت بردن از یک روز گرم و آفتابی در ساحل، دشوار است، متوجه شوید که زباله ها در اقیانوس شناور هستند. این واقعیت را فراموش می نماییم که پلاستیک های کوچک در اعماق اقیانوس نادرترین گونه ها را به کام مرگ می کشانند.
عملکرد مشاغل در مقابله با تغییرات آب و هوایی
دانشمندان می گویند: برای شروع سبز اندیشی دیر نیست. مشاغل دارای نفوذ، قدرت و ثروت در جامعه باید عملکرد خودرا نمایان کنند، برای اینکه مردم انتظار دارند این تغییر با آنها شروع شود. بیشتر مصرف کنندگان ترجیح می دهند با شغلی درگیر شوند که بر آگاهی از محیط زیست تاکید دارد و در این مورد متعهد است.
اگر اقدامات گسترده ای از جانب دولت و سایر سهامداران صورت گیرد، بیشتر مشاغل می توانند از حمایت خود برای اتخاذ راهبردهای سیاست سبز استفاده کنند. توافق نامه پاریس (در مورد تغییرات آب و هوایی) باهدف کاهش انتشار کربن تا سال ۲۰۲۰ به نصف و رسیدن به صفر خالص تا سال ۲۰۵۰ است.
مشاغل باید اقدامات لازم برای دستیابی به پایداری را در نظر بگیرند، جایی که هر کارمند بتواند در بهترین شرایط زیست محیطی برای کره زمین فعالیت کند. این تاثیر مثبت اجتماعی و زیست محیطی اقدامات پایدار که توسط کارمندان اجرا شود می توانند بر تجارت شرکت تاثیر مثبت داشته باشد.
موارد ذیل چند روش برای سبز نشان دادن کارمندان شماست برای اینکه حتی تعدادی از مراحل کوچک می توانند در یک هدف بزرگتر نقش داشته باشند حتی اگر این شرکتها بزرگ باشند نیاز به ایجاد تغییرات عمده دارند.


لوازم برقی خودرا خاموش کنید
در یک محیط اداری، لوازم برقی زیادی وجود دارد که همیشه روشن هستند. بیشتر اوقات، این روش برای سرعت بخشیدن به کار است درحالی که درواقع تفاوت زیادی ایجاد نمی کند و بر محیط تاثیر منفی دارد.
از کاغذ استفاده نکنید
درحالی که برخی ترجیح می دهند به روش سنتی به قلم و کاغذ تکیه کنند اما وقتی یک لپ تاپ یا کامپیوتر داریم، باید از آن استفاده کنیم! کاغذ احساس رسمی بودن و محیط کاری در شما ایجاد می کند، بااین حال سبب استفاده مکرر از چاپگرها نیز می شود. کارمندان می توانند از گزینه های موجود در نوک انگشتان خود مانند ویرایش / به اشتراک گذاری اسناد، ایمیل ها و سیستم عامل های ذخیره سازی مانند Google Drive در لپ تاپ خود استفاده کنند.
استفاده از فناوری در محل کار می تواند مصرف کاغذ، هزینه ها را محدود و محیط سبز بوجود آورد.
بسته بندی محصول را تغییر دهید
بسته بندی سبز هر نوع بسته بندی است که به آسانی قابل بازیافت است و برای افراد و محیط زیست بی خطر هستند. چنین بسته بندی هایی می تواند شامل پلاستیک های زیستی، پلاستیک های گیاهی، کاغذ بازیافتی، مقوای بازیافت شده و غیره باشد.
چند پیشنهاد ساده
شرکت شما می تواند به کارمندان پیشنهاد کند که لباس هایی از الیاف ارگانیک تهیه کنند و از لباس های تهیه شده با الیاف مصنوعی استفاده نکنند برای اینکه الیاف میکرو فایبرمنبع اصلی آلودگی هستند.
به کارمندان خود پیشنهاد کنید هنگام تردد به محل کار، دوچرخه سواری یا پیاده روی و از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند. این راهکار میزان انتشار CO۲ را ۲۰ پوند در روز می کاهد و بر صرفه جویی در هزینه ای که به طورمعمول برای سوخت مصرف می شود تاثیر دارد.
برمبنای پیمان نامه ها، مشاغل باید میزان کاهش ضایعات را که منجر به کاهش آلودگی یا استفاده از مواد شیمیایی می شود را پیگیری کنند و روش های سبز می تواند به ارائه آمار بهتر کمک نماید.
مشاغل می توانند بیشتر وقت خودرا برای کمک به برنامه های سبز محلی یا منطقه ای، بانکهای مواد غذایی، یا هرگونه رویداد اجتماعی دوستدار محیط زیست اختصاص دهند که به دستیابی به اهداف پایداری کمک می نماید.
سبز شدن همیشه یک فعالیت خوب تجاری است، بدین سبب اهتمام کنید امروز با کسب وکار خود کمی در مقابل محیط زیست مسئولیت پذیرتر باشید.




منبع:

1399/11/10
14:56:28
0.0 / 5
1137
تگهای خبر: اجتماعی , بانك , جامعه , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۲
ارتباط با مشتری
hcrm.ir - تمامی حقوق سایت ارتباط با مشتری متعلق به hcrm است

ارتباط با مشتری

اصول مدیریت و ارتباط با مشتری