در گفت و گو با ارتباط با مشتری مطرح شد

حل مشكلات كارگران با اجرای صحیح قانون

حل مشكلات كارگران با اجرای صحیح قانون

به گزارش ارتباط با مشتری یک فعال حوزه کار اعتقاد دارد اگر خیلی از قوانین و مقررات حاکم بر روابط کار به درستی اجرا شود خیلی از مشکلاتی که جامعه کارگری با آن دست و پنجه نرم می کند، برطرف می شود.



علی اکبر سیارمه در گفتگو با ایسنا بر ضرورت توجه به مطالبات جامعه کارگری در بحث بیمه و حقوق و دستمزد تصریح کرد و اظهار داشت: اگر حقوق کارگران و نیازهای آنها را مد نظر قرار ندهیم و نسبت به رفع موانع و به اجرا درآوردن قوانین مربوطه اقدام نکنیم، کل کارگران کشور نمی توانند از مواهب قانونی بهره مند شوند بنابراین با عنایت به قول هایی که رئیس جمهور منتخب در مناظره ها و ستادهای انتخاباتی داده اند امیدواریم این قشر صدمه پذیر به بخشی از مطالبات خود برسد.

وی با بیان این مطلب که اگر کسی رئیس جمهور یک کشور می شود حتما نباید در تمام رشته ها تخصص داشته باشد، اظهار نمود: معتقدم اگر همان بحث قانون گرایی حاکم شود و تحقق قانون بر امور آحاد مردم که مطرح می شود را دنبال کند، بخش اعظمی از خواسته ها، دغدغه ها و نیازهای کارگران که به حقوق آنها در قوانین و مقررات جاری برمی گردد، پیگیری خواهد شد.

رییس هیات مدیره کانون انجمن های صنفی کارگران استان قزوین در عین حال با تکیه بر اجرای صحیح قانون کار، اظهار داشت: زمانی که بحث اصلاح قانون کار مطرح بود اعلام کردیم که آیا تمام ظرفیت های قانونی که در سال ۱۳۶۹ تصویب شده و در سال ۱۳۷۲ به اجرا درآمده پیاده شده است؟ چرا اجرای قوانینی که با هزاران دوراندیشی و مکافات به اینجا رسانده و تصویب کرده ایم را پیگیری نمی کنیم؟

سیارمه تصریح کرد: اگر قوانین و مقررات حاکم بر روابط کار و همینطور قوانین ناقص به درستی اجرا شود خیلی از مشکلاتی که کارگران با آن دست و پنجه نرم می کنند، حل خواهد شد. ظرفیت های قانونی در کشور ما زیاد است ولی نظارت اجرایی آن از همه مهمتر است.

وی افزود: یکی از مسایل ما این است که در یک مقطعی در سال ۱۳۶۹ که قانون کار را تصویب می کردند، تشکل های کارگری به شوراهای اسلامی کار خلاصه شده بود ولی از سال ۱۳۷۲ که تشکل های صنفی شکل گرفت، مجمع نمایندگان بنا به لزوم بوجود آمد بنابراین اگر صدها تشکل کارگری داشته باشیم که در عمل حقوق کارگران را پیگیری کنند هیچ منافاتی با همدیگر نخواهند داشت.

مشاور کانون عالی انجمن های صنفی کارگران از پیگیری آئین نامه های اجرایی تشکل های کارگری اطلاع داد و اضافه کرد: تعداد تشکل های کارگری و صنفی در بخش خدمات بیشتر است چون اقتصاد کشور به سمت مشاغل خدماتی رفته است؛ یکسری از مشاغل هم در حوزه صنعت ساختمان قرار دارند و مشاغلی تحت عنوان کارگاههای کوچک هم داریم اما برای همه این مشاغل عنوان خدماتی در نظر گرفته شده است.

رییس کانون انجمن صنفی کارگری رانندگان قزوین، اضافه کرد: بیشترین تشکلها در کانون عالی انجمن های صنفی کارگران در دو بخش ساختمانی و رانندگان خلاصه می شود ولی رانندگان در انتخابات کانون خود چهار نماینده و بخش صنعت که کمتر است، پنج نماینده دارد بنابراین در خیلی موارد افراد توانمند که شاید بیشتر بتوانند مثمرثمر باشند با رقابتهای زیاد و سختی بسیار وارد می شوند در حالیکه در بخش صنعت چون تعداد منتخبین در درون هیات مدیره بیشتر است راحتتر ورود می کنند و این مسأله مشکلاتی را برای هیات رییسه و برنامه ها بوجود می آورد.

به گفته وی این مسایل در تصمیم گیری ها و تصمیم سازی ها و خدمات دهی اثرگذار می باشد ازاین رو با عنایت به تعداد تشکل ها در بخش صنعت یا خدمات لازم است تعریف روشن و مشخصی از آنها برای پیگیری بهتر امور و مطالبات آنها صورت گیرد.




1400/04/06
11:08:07
0.0 / 5
1097
تگهای خبر: اقتصاد , جامعه , خدمات , درآمد
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴
ارتباط با مشتری
hcrm.ir - تمامی حقوق سایت ارتباط با مشتری متعلق به hcrm است

ارتباط با مشتری

اصول مدیریت و ارتباط با مشتری