جدال بر سر سود تولید کارگر یا کارفرما؟

جدال بر سر سود تولید کارگر یا کارفرما؟

به گزارش ارتباط با مشتری، قسمت جدید رو در رو به مناظره نمایندگان کارگران و کارفرمایان در مورد طرح سهیم شدن کارگران در سود تولید اختصاص داشت. موضوعی که در بستر بحران معیشت اهمیت و حساسیت بیشتری دارد.



به گزارش ارتباط با مشتری به نقل از مهر قسمت جدید «رو در رو» به مناظره نمایندگان کارگران و کارفرمایان در مورد طرح سهیم شدن کارگران در سود تولید اختصاص داشت. موضوعی که در بستر بحران معیشت و رواج قراردادهای موقت، اهمیت و حساسیت بیشتری پیدا کرده است.
در این برنامه، فتح الله بیات، رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی، ضمن اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در رابطه با پشتیبانی از کارگران، سهیم شدن در سود تولید را گامی مهم برای تأمین عدالت اقتصادی دانست. وی با انتقاد از وضعیت نابسامان قراردادهای کاری عنوان کرد: «در شرایطی که کارگری با بیشتر از دو دهه سابقه هنوز با قرارداد یک ماهه مشغول به کار است، سخن گفتن از سود تولید بدون ایجاد امنیت شغلی، عملا بی معناست.» بیات همینطور تاکید کرد که بخش قابل توجهی از کارگران به علت پایین بودن دستمزد، ناچار به انجام مشاغل جانبی شده اند و این مساله، شأن و کیفیت زندگی نیروی کار را تهدید می کند.
در نقطه مقابل، اصغر آهنی ها، نماینده کارفرمایان در شورایعالی کار، با دفاع از عملکرد کارفرمایان، خاطرنشان کرد: «بار اصلی تأمین معیشت کارگران نباید صرفا بر دوش کارفرما باشد. دولت باید با اصلاح سیاستهای اقتصادی و کاهش فشار مالیاتی و بیمه ای، فضا را برای ارتقاء شرایط کار فراهم آورد.» او همینطور ضمن اشاره به لزوم بازبینی در قوانین موجود، خاطرنشان کرد که تحقق مشارکت کارگران در سود تولید نیازمند بسترهای ساختاری همچون تعاونی ها و همکاری منسجم سه جانبه میان دولت، کارفرمایان و کارگران است.
این مناظره در حالی برگزار شد که فاصله میان دستمزد و هزینه های معیشت همچنان یکی از چالش های اصلی جامعه کارگری به حساب می آید. نسخه کامل این گفتگو از راه سایت رسانه تصویری آن قابل مشاهده می باشد.


منبع:

1404/02/28
10:25:04
0.0 / 5
22
تگهای خبر: اقتصاد , تعاون , تولید , جامعه
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳
ارتباط با مشتری
hcrm.ir - تمامی حقوق سایت ارتباط با مشتری متعلق به hcrm است

ارتباط با مشتری

اصول مدیریت و ارتباط با مشتری
مشتریان وفادار، سرمایه بی‌انتهای شما